Thursday, July 22, 2010

Email Pembaca: DCCK - Di Celah-Celah Kehidupan


email pembaca:
nxxxx@gmail.com

Nota: Email ini kami siarkan tanpa edit, agar pembaca dapat menilai sendiri siapa sebenarnya orang PAS, berbanding imej mereka secara luaran. Kes ini bukan kes terpencil kerana kami dapati terdapat konsistensi dalam perangai puak-puak ini apabila dapat peluang ditempat tertutup.

Teruskan Membaca>>>
PAS - Kuat Bangkang Dan Tinggi Selera

Saya ini adalah seorang ibu tunggal yang bekerja di dalam syarikat yang separuh swasta separuh Kerajaan. Di tempat saya bilamana di sebut orang PAS, maka terdapat beberapa ciri-ciri khas pada mereka. Begitu juga dengan orang UMNO dan PKR. Tetapi saya lebih tertarik untuk berkongsi dengan pembaca tentang PAS.

1) Mereka adalah orang yang pertama ternanti-nanti berita-berita kenaikan gaji serta pemberian bonus sempena hari raya dan awal tahun baru. Jika tak dapat mereka yang paling lantang mengutuk dan mengeji Kerajaan.

2) Kebanyakan mereka selalu berbicara tentang agama tetapi ada satu lagi iaitu kegemaran bercakap secara 'double meaning' atau 'lucah'. Saya tak pernah lah lagi kalau bercakap dengan rakan-rakan lelaki lain yang berpartikan UMNO atau PKR terpaksa berhati-hati menuturkan ayat tetapi kalau dnegan orang PAS, tersilap cakap sikit saja mesti mereka akan tambah-tambah menjadi lucah. 

3) Mereka langsung tidak menyenangi Kerajaan. Jika bercakap dengan mereka menyentuh UMNO ataupun BN, mereka mengeji-ngeji pemimpin-pemimpin BN terutamanya Menteri mereka sendiri.

4)  Ada sesetengah mereka, bila membuat sesuatu urusan untuk pihak ketiga (selalunya rakyat) mereka akan lebih-lebihkan sesama ahli mereka sendiri. Kalau yang datang itu PAS maka jadilah ofis itu tempat ceramah yang bercerita merekalah yang paling baik. Paling berdispiln dan yang paling cekap. Padahal, sebelum pukul 1 tengah hari, pukul 12.30 dah angkat kaki. Kalau berurusan itu orang UMNO, maka habislah. Cakap sambil berdiri, sambil tangan masuk poket. Lepas tu ke satu sudut cari geng dan lawan mengutuk.

5)  Pakaian dan penampilan mereka tidak kemas. Serebeh dan tidak kemas.

6) Selalu berprasangka buruk. Dosa, masuk syurga dan neraka ditentukan oleh meerka di dunia ini. Bila memberi perumpamaan, perumpamaan mereka begitu umum sama seperti penjelasan ustazah-ustazah di Tingkatan 5.

7) Amat bernafsu kalau berbicara tentangs seks. Saya telah menjanda selama 6 tahun. pada tahun ke tiga saya menjanda, saya pernah diapit dalam satu mesyuarat dengan 2 orang penyokong tegar PAS. Saya agak terkejut kerana mereka boleh bertanya pada saya, sudah berapa lama saya tidak rasa 'bersama'. 'Tak rindu ke'? Sebelah kiri membisikkan pada saya yang tubuh badan saya mengyiurkan. Sebelah kanan pula membisikkan betapa kalau saya jadi isterinya, senang dia nak 'chepung' masuk bilik. Saya benar-benar terpempam. Saya tak pernah dimalukan olah mana-mana rakan-rakan lelaki yang menyokong parti UMNO atau PKr ettapi dengan penyokong PAS, saya cukup serik.

8) Tak pernah berterima kasih kepada sesiapa pun. Baik kepada kakitangan bawahan mahupun ketua. Samalah dnegan sifat tidak berterima kasih kepada Kerajaan.

9)  Apabila ada rakan-rakan yang tidak bersolat, tidak berpuasa dan sbeagainya, mereka tidak menegur atau berceramah untuk rakan-rakan kami insaf. Mereka langsung tak kata apa-apa. Yang mereka tahu, mereka kutuk di belakang. Berbeza dengan rakan saya yang kuat UMNO. Terang-terang memarahi dan mengingatkan rakan-rakan yang lain tentang dosa tak sembahyang. 

10) Bagaimana nak percaya PAS boleh bawa kebaikan dalam pemerintahan sedangkan dalam ofis, yang paling susah untuk diperbetulkan dan berbincang adalah orang PAS. Mereka saja tahu itu ini. Padahal bagi kerja di tangan mereka langsung tak boleh menunjukkan persaingan. Buat ala kadar sahaja. 

Kebaikan

1) Paling ke hadapan dalam usaha Kerajaan untuk meramaikan rakyat Malaysia sebanyak 60 juta. 

TIDAK TERKEJUT PADA HARI INI BILAMANA MEREKALAH YANG PALING SEPI DALAM MEMBERI SEBARANG KOMEN TENTANG PRESTASI NEGERI KEDAH DIBAWAH PEMERINTAHAN PAS. SEBAB MEREKA HANYA LEBIH BERCAKAP DARI KERJA.

Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2010/07/email-pembaca-dcck-di-celah-celah.html#ixzz0uSzcbOTa

No comments:

Post a Comment