Monday, July 12, 2010

Cukai Pendapatan Hampir RM1 Juta..Kutip Derma Tetap Jalan...


Kata Datuk Husam, beliau dapat idea untuk kutip derma lagi.

Setelah tidak dapat menafikan dengan tegasnya tentang peruntukan wang rakyat sebanyak RM4 Juta Ringgit kepada Kickdefella, Husam cuba mengalih isu dengan menubuhkan Tabung derma. Padahal soal peruntukan RM4 Juta langsung tak dinafikan, beliau hanya nafi soal fitnah kepada paklah saja.

Nampaknya, belum puas pemimpin PAS memerah keringat pengikut taksub mereka untuk wang derma. Kesianlah sama kepada pengikut PAS wahai Dato' Husam. Mereka yang kais pagi makan pagi, diperas dengan penipuan licik konon untuk agama. Bila sudah berkuasa, pemimpin PAS mewah sampai cukai pendapatan hampir RM1 Juta pun dielakkan. Kalau cukai nilainya RM1 juta, pendapatan berapa kali ganda? Macam ni punya kaya, tergamak lagi minta derma pada penyokong.

Pusing pi, pusing mai, penyokong PAS juga terkena. Kalau pengikut PAS protes, wakil rakyat pas akan jawab dengan jawapan "saya kaya pun, bukan makan nasi seguni". Jawapan tahap memperbodohkan orang.


KOTA BHARU, 7 Mei: Datuk Husam Musa berkata, memandangkan Umno mendakwa beliau menggunakan peruntukan RM4 juta sehingga menyebabkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi tersingkir dan Umno Kelantan semakin tenat, beliau akan meneruskan hasrat tersebut hingga ke Putrajaya.

“Memang dakwaan RM4 juta memfitnah Pak Lah dan sebagainya adalah fitnah, tetapi dengan fitnah itu ianya menjadi satu modal buat saya untuk membuka satu tabung untuk menawan Putrajaya dengan kos RM20 juta,” katanya dalam nada menyindir ketika menyampaikan ceramah di Taman Guru di sini, malam tadi.

Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2010/05/cukai-pendapatan-hampir-rm1-jutakutip.html#ixzz0tXA9wkvM

No comments:

Post a Comment